Information om PCR-test för covid-19 samt reseintyg: Vi erbjuder PCR-test för pågående infektion av coronaviruset SARS-CoV-2. Läs mer »

Så här fungerar hembesök av läkare

Logga in med Bank-ID i mobilappen eller på hemsidan.

Beskriv dina symtom. Var gärna utförlig.

Välj tid och plats för besöket och betala säkert med kort eller faktura.

Vi söker efter en läkare åt dig. Bokningen är klar när läkaren bekräftat tid & plats.

Läkaren kommer hem och undersöker dig.

Läkaren tar snabbprover, skriver recept och intyg vid behov.

Om uppföljning behövs bokar läkaren ett återbesök.

Dags för återkoppling!

Det är lätt att både boka och få hembesök av en privatläkare genom Mobila Doktorn. Om du använder appen MobilaDoktorn får du ev. remisser och intyg skickade till dig direkt i appen, samt att du har informationen om dina besök samlad och alltid tillgänglig. 

Du loggar in i appen med Bank-ID och väljer ”Boka besök”. Därefter beskriver du dina symtom och vem patienten är (du kan lägga till flera patienter i appen). Sedan väljer du dag och tid för besöket, samt besöksadress. Välj gärna flera olika tider, så ökar chansen till snabbt svar. Du betalar smidigt med kort eller genom faktura. Vid betalning med kort reserveras besöksavgiften på ditt konto, men pengarna dras inte förrän en läkare bekräftat tid och plats.

Vi ringer ofta upp inför besöket för att säkerställa att allt är i sin ordning och att de symtom du söker för lämpar sig att undersöka vid ett hembesök.

Vid besöket har läkaren med sig den viktigaste utrustningen som kan behövas vid en vanlig läkarundersökning, såsom blodtrycksmätare, otoskop, skyddsutrustning och några av de vanligaste snabbproverna. Du får, precis som vid ett läkarbesök på vårdcentral, ett utlåtande och ev. diagnos, och läkaren kan också vid behov skriva ut mediciner eller remiss till vidare undersökning och specialistvård.

Efter besöket har du möjligheten att betygsätta upplevelsen direkt i vår app.

Har du fler frågor om våra tjänster så kanske svaret finns här.