Börja med att ladda ner vår app MobilaDoktorn via Appstore eller Google Play.
Logga in i appen med Bank-ID eller Freja eID och väljer ”Boka besök”. Beskriv dina symtom och vem patienten är (du kan lägga till flera patienter i appen). Välj dag och tid för besöket, samt besöksadress. Välj gärna flera olika tider, för att öka möjligheten till snabbt besök. Betala med kort eller via faktura.
Vid betalning med kort reserveras besöksavgiften på ditt konto, men pengarna dras inte förrän en läkare har bekräftat bokningen.
Vi ringer ofta upp inför besöket för att säkerställa all information, bland annat gällande de symtom du söker för.
Vi utrustar våra läkare med väskor som innehåller alla de instrument och utrustning som behövs för att kunna utföra högkvalitativa hembesök hos våra patienter. Som vid ett vanligt läkarbesök genomför läkaren en undersökning, ger ett utlåtande och ställer en eventuell diagnos. Läkaren behandlar och skriver vid behov ut recept eller remiss till vidare undersökning och specialistvård.
Om du använder appen MobilaDoktorn får du eventuella remisser och intyg skickade till dig direkt i appen, samt att du har informationen om dina besök samlad och alltid tillgänglig.
Efter besöket har du möjligheten att betygsätta upplevelsen direkt i vår app.
Har du fler frågor om våra tjänster så kanske svaret finns här.