Kund-och Konsultansvarig Sjuksköterska till Docteum AB – Mobila Doktorn och Vivitas i Stockholm

Vi söker en Leg. sjuksköterska med intresse för service, kvalité, administration,
sälj och marknadsföring. Minst 2 års erfarenhet av yrket.

Är det dig vi söker?
Vi söker en positiv, driven sjuksköterska som vill vara en del av ett
entreprenöriellt, snabbväxande företag! Du känner ett stort engagemang för att utveckla rollen som Kund- och konsultansvarig med ett kundorienterat fokus då även vissa sälj och marknadsföringsuppgifter mot kund ingår utöver de sjukvårdsrelaterade uppgifterna.

Du ansvarar för att boka, planera och samordna Mobila Doktorns och Vivitas kunder och läkare för hembesök och mottagningsbesök.

Du hjälper våra kunder med bokningar i journalsystemet, via Mobila Doktorns
webapp, app och manuellt via mail eller telefon.

Din viktigaste uppgift är att ge våra kunder snabb och professionell hjälp. Även våra jour- och konsultläkare och sjuksköterskor ska känna sig trygga med att få en bra och snabb service och stöttning.

Du hanterar vårt journalsystemet och journalföring. Du bistår läkare med labsvar, remisser och journaler.
Du utvecklar och förbättrar kundservices rutiner löpande.
I tjänsten ingår även bedömningar av sjukdomstillstånd och sjukvårdsrådgivning.
Du ansvarar även för bemanning av jourläkare och konsulter.

Våra läkare finns tillgängliga för uppdrag i appen kl. 08-22 alla dagar i veckan för hembesök.

Kundservice har öppet 8-17 (dag), jour 17-19 (jour), helger 09-19 (jour).
Denna tjänst gäller 80% 4 dagar i veckan 08-17.

Du kommer även vara på vår mottagning tillsammans med läkare ca 2 dagar per vecka
och hjälpa våra kunder med hälsokontroller, provtagning, vaccinationer mm samt även
hembesök hos privatpersoner och företag.

Personliga egenskaper:
· Serviceminded – Gillar att leverera bästa möjliga service gentemot kunder och läkare
· Kund- och lösningsorienterad
· Självständig
· Kommunikativ och pratar gärna i telefon
· Prestigelös
· Positivt förhållningssätt
· Flexibel
· Känna trygghet i att fatta egna, ofta snabba beslut
· Gillar att vara ”spindeln i nätet” och samarbeta tillsammans med övriga kollegor
för att nå företagets mål

Arbetsuppgifter:
· Hantera bokningar i appen, journalsystemet och via telefon, info-mail
· Svara på varierande typer av frågor från våra kunder
· Ansvara för bemanning av kundtjänstschema
· Ansvara och bemanna jourläkarschema
· Onboarda läkare och skicka material och läkarväskor till nya konsulter
· Journalföring
· Sjukvårdsrådgivning
· Hantera journalsystem
· Hantera remisser och följa upp provsvar och meddela läkare för återkoppling till patient
· Genomföra hembesök sjuksköterska v.b
· Sjuksköterska på Vivitas mottagning enligt schema ca 2 dagar/vecka

· Se över enheter för remittering och assistera i byggandet av ett vårdnätverk,
såsom specialistläkare, lab och fyslab mm.
· Administrera fakturering för Mobila Doktorns hembesök
· Inventera och beställa kontorsmaterial och beställa sjukvårdsprodukter, vaccin och läkarväskor
· Ansvara för växeln
· Hantera feedback och ge återkoppling till teamet i kundservice
· Kunna stötta och hjälpa till vid behov i organisationen med lättare
administration, leveranser, “hands on” på kontoret.
Du arbetar nära och rapporterar till Verksamhetschefen för Mobila Doktorn och Vivitas.

Språk skallkrav:
Svenska- Professionell
Engelska- Mycket god
Önskvärt: B-körkort

Välkommen med din ansökan till en spännande, utvecklande och varierande tjänst i ett
prestigelöst företag med härliga kollegor!
Maila din ansökan och CV till: helena.garp@mobiladoktorn.se

Kontaktperson:
Helena Sjöberg Garp
Verksamhetschef
helena.garp@mobiladoktorn.se
Tel: 073-6759653